Volumul 7, ediția 2012

 

Deschiderea colocviului

 

Prezentarea lucrărilor

 

   În timp, au fost publicate sute de articole ale celor mai sârguincioşi elevi, acestea constituind primii paşi ai tinerilor într-un domeniu atât de dificil ca cercetarea muzicologică. Profesorii care i-au îndrumat le-au oferit ca model demn de urmat, propriile lor studii care au văzul lumina tiparului în aceste volume. Pe lângă cadrele didactice ale liceului ieşean s-au alăturat studenţi, masteranzi, doctoranzi sau cadre didactice care au obţinut gradul didactic de doctor dobândit la diferite Universităţi de Artă din ţară.

 

Preot, prof. univ. dr. Florin Bucescu

Universitatea de Arte George Enescu Iaşi

 

 

VOLUMUL 7 - Ediția 2012

CUPRINS

SECŢIUNEA I – CADRE DIDACTICE

PETRONELA ANDRIEŞ…………………………………………………………………………..3

Requiem-ul op. 48 de Gabriel Fauré. Consideraţii semantice şi analitice

CORNELIA APOSTOL…………………………………………………………………………...14

Preludiile pentru pian de Elise Popovici

AMALIA BLANARU……………………………………………………………………………...23

În căutarea continuum-ului pierdut sau despre geneza micropolifoniei

ALINA BONDOC.............................................................................................................................29

Stilistică și arhitectură sonoră în ciclul de lieduri Cântând cu Ienăchiță Văcărescu de Felicia Donceanu. Analiza liedului Puişor Canar

MONICA BUHAI.............................................................................................................................37

Utilizarea Programării Neuro-Lingvistice (NLP) în activitățile de educație muzicală și educație muzicală specializată

FLORIAN CHELU MADEVA........................................................................................................43

Arta sonoră versus arta muzicală sau despre întru-disciplinaritate

CARMEN CRĂCIUN......................................................................................................................47

Muzica de film şi dezvoltarea aptitudinilor muzicale

RALUCA DOBRE............................................................................................................................51

Ipostaze ale personalităţii artistice brahmsiene

IRINA PETRONELA FLORIAN...................................................................................................57

Eduard Caudella la interferenţa secolelor XIX şi XX

ILIE GOROVEI...............................................................................................................................61

Sonatina pentru oboi şi pian, op. 13 de Marcel Mihalovici

ANDREEA GUŢAN, CRISTINA PASAT.....................................................................................69

Sonata pentru clarinet şi pian, op. 167 de Camille Saint – Saëns. Analiza structurală

NICHIFOR HRESTIC.....................................................................................................................76

O propunere de reeditare a Anastasimatarului lui Theodor V. Stupcanu

 

ELENA ISTRATE............................................................................................................................88

Actul muzical – o cale spre lumină

GEORGIANA MĂDĂLINA LUPU...............................................................................................91

Elemente de scriitură modală în Ciclul coral 3 colinde profane de Vasile Spătărelu

LOREDANA ELENA MARUS.....................................................................................................100

Opera Cântăreaţa cheală de Dan Voiculescu. Influenţe postmoderniste

ÁGNES ORBÄN.............................................................................................................................106

Mousiké pierdut? Reflexii asupra diferenţierilor din sincretismul originar şi reintegrărilor în noi sinteze ale artelor

ELENA OVANESCU PÎRVU.......................................................................................................114

Iluminismul şi premisele Clasicismului vienez

MIHAELA SANDA POPESCU....................................................................................................121

Minimalismul în muzică.o soluţie în mutaţii social-economice

LUIZA POTOROACĂ...................................................................................................................128

Wolfgang Amadeus Mozart: Cvartetele de coarde dedicate lui Joseph Haydn,

Cvartetul K.V. 387, în Sol Major, părţile I şi II

RENATO RIDICHE......................................................................................................................135

Aspecte ale interpretării colective a muzicii de inspiraţie bizantină în biserica ortodoxă

GABRIELA RUSU.........................................................................................................................143

Dimensiuni ale creativităţii în muzica pentru copii a lui Dan Voiculescu

ELENA SCHIMBINSCHI.............................................................................................................161

Valenţele formativ-educative ale jocului muzical

CORNELIU SOLOVĂSTRU........................................................................................................166

Miniatura programatică în creaţia lui Robert Schumann

ADINA MARTA ŞUŞNEA............................................................................................................181

Grigore Ventura şi Constantin C.Cordoneanu.Corifei ai muzicologiei româneşti

MARIA-CRISTINA UNGUREANU...........................................................................................186

Remus Georgescu. Personalitate polivalentă a muzicii contemporane româneşti

OANA-MARIA VASILACHE……………………………………………………………….….196

Consilierea în cadrul inspecţiei şcolare

 

SECŢIUNEA II – ELEVI

 

ANDRADAAUGUSTIN................................................................................................................199

Giacomo puccini.Vissi d’arte

LUCIAN CHERAN........................................................................................................................205

Uvertura-fantezie Romeo şi Julieta. Piotr Ilici Ceaikovski

LIVIU DIACONESCU...................................................................................................................212

Cronica de spectacol – eveniment interdisciplinar

RUXANDRA GOROVEI...............................................................................................................216

Valsul în creaţia lui Frédéric Chopin

FLORIN MANTALE.....................................................................................................................223

Frederic Chopin. Scherzo op.20 nr. 1 în si minor

ANA-THEA PANAINTE...............................................................................................................229

Haydn – trio pentru pian, vioară şi violoncel în Sol Major, Hob. XV/25 Gypsy

DENISA BEATRICE VĂDUVA...................................................................................................236

Educaţia prin muzică, orizont interdiciplinar. Figura melodică şi poetica muzicală

Parteneri

parteneri 2

Our website is protected by DMC Firewall!