Deschiderea colocviului
Prezentarea lucrărilor
În timp, au fost publicate sute de articole ale celor mai sârguincioşi elevi, acestea constituind primii paşi ai tinerilor într-un domeniu atât de dificil ca cercetarea muzicologică. Profesorii care i-au îndrumat le-au oferit ca model demn de urmat, propriile lor studii care au văzul lumina tiparului în aceste volume. Pe lângă cadrele didactice ale liceului ieşean s-au alăturat studenţi, masteranzi, doctoranzi sau cadre didactice care au obţinut gradul didactic de doctor dobândit la diferite Universităţi de Artă din ţară.
Preot, prof. univ. dr. Florin Bucescu
Universitatea de Arte George Enescu Iaşi
VOLUMUL 7 - Ediția 2012
CUPRINS
SECŢIUNEA I – CADRE DIDACTICE
PETRONELA ANDRIEŞ…………………………………………………………………………..3
Requiem-ul op. 48 de Gabriel Fauré. Consideraţii semantice şi analitice
CORNELIA APOSTOL…………………………………………………………………………...14
Preludiile pentru pian de Elise Popovici
AMALIA BLANARU……………………………………………………………………………...23
În căutarea continuum-ului pierdut sau despre geneza micropolifoniei
ALINA BONDOC.............................................................................................................................29
Stilistică și arhitectură sonoră în ciclul de lieduri Cântând cu Ienăchiță Văcărescu de Felicia Donceanu. Analiza liedului Puişor Canar
MONICA BUHAI.............................................................................................................................37
Utilizarea Programării Neuro-Lingvistice (NLP) în activitățile de educație muzicală și educație muzicală specializată
FLORIAN CHELU MADEVA........................................................................................................43
Arta sonoră versus arta muzicală sau despre întru-disciplinaritate
CARMEN CRĂCIUN......................................................................................................................47
Muzica de film şi dezvoltarea aptitudinilor muzicale
RALUCA DOBRE............................................................................................................................51
Ipostaze ale personalităţii artistice brahmsiene
IRINA PETRONELA FLORIAN...................................................................................................57
Eduard Caudella la interferenţa secolelor XIX şi XX
ILIE GOROVEI...............................................................................................................................61
ANDREEA GUŢAN, CRISTINA PASAT.....................................................................................69
Sonata pentru clarinet şi pian, op. 167 de Camille Saint – Saëns. Analiza structurală
NICHIFOR HRESTIC.....................................................................................................................76
ELENA ISTRATE............................................................................................................................88
Actul muzical – o cale spre lumină
GEORGIANA MĂDĂLINA LUPU...............................................................................................91
Elemente de scriitură modală în Ciclul coral 3 colinde profane de Vasile Spătărelu
LOREDANA ELENA MARUS.....................................................................................................100
Opera Cântăreaţa cheală de Dan Voiculescu. Influenţe postmoderniste
ÁGNES ORBÄN.............................................................................................................................106
Mousiké pierdut? Reflexii asupra diferenţierilor din sincretismul originar şi reintegrărilor în noi sinteze ale artelor
ELENA OVANESCU PÎRVU.......................................................................................................114
Iluminismul şi premisele Clasicismului vienez
MIHAELA SANDA POPESCU....................................................................................................121
Minimalismul în muzică.o soluţie în mutaţii social-economice
LUIZA POTOROACĂ...................................................................................................................128
Wolfgang Amadeus Mozart: Cvartetele de coarde dedicate lui Joseph Haydn,
Cvartetul K.V. 387, în Sol Major, părţile I şi II
RENATO RIDICHE......................................................................................................................135
Aspecte ale interpretării colective a muzicii de inspiraţie bizantină în biserica ortodoxă
GABRIELA RUSU.........................................................................................................................143
Dimensiuni ale creativităţii în muzica pentru copii a lui Dan Voiculescu
ELENA SCHIMBINSCHI.............................................................................................................161
Valenţele formativ-educative ale jocului muzical
CORNELIU SOLOVĂSTRU........................................................................................................166
Miniatura programatică în creaţia lui Robert Schumann
ADINA MARTA ŞUŞNEA............................................................................................................181
Grigore Ventura şi Constantin C.Cordoneanu.Corifei ai muzicologiei româneşti
MARIA-CRISTINA UNGUREANU...........................................................................................186
Remus Georgescu. Personalitate polivalentă a muzicii contemporane româneşti
OANA-MARIA VASILACHE……………………………………………………………….….196
Consilierea în cadrul inspecţiei şcolare
ANDRADAAUGUSTIN................................................................................................................199
Giacomo puccini.Vissi d’arte
LUCIAN CHERAN........................................................................................................................205
Uvertura-fantezie Romeo şi Julieta. Piotr Ilici Ceaikovski
LIVIU DIACONESCU...................................................................................................................212
Cronica de spectacol – eveniment interdisciplinar
RUXANDRA GOROVEI...............................................................................................................216
Valsul în creaţia lui Frédéric Chopin
FLORIN MANTALE.....................................................................................................................223
Frederic Chopin. Scherzo op.20 nr. 1 în si minor
ANA-THEA PANAINTE...............................................................................................................229
Haydn – trio pentru pian, vioară şi violoncel în Sol Major, Hob. XV/25 Gypsy
DENISA BEATRICE VĂDUVA...................................................................................................236
Educaţia prin muzică, orizont interdiciplinar. Figura melodică şi poetica muzicală